lørdag 7. august 2010

Detaljer

Helt siden jeg var liten jente, har vi pleid å reise oppover hit (midt imellom Harstad og Narvik) på ferie. Jeg har alltid elsket å komme opp hit, og storkost meg hver gang. Ofte reiste jeg oppover alene, og besøkte besteforeldrene mine. Jeg var vel fem år første gang jeg reiste med fly alene, og syntes at det var helt supert :)
Så som dere skjønner, så har jeg mange gode minner herfra. Mamma og pappa arvet for noen år siden det som var barndomshjemmet til min morfar, og har nå pusset opp det gamle huset. De har innredet det med nesten bare gamle ting som er arvet fra mine besteforeldre, noe jeg synes er ekstra morsomt.
De siste årene har jeg virkelig fått sansen for gamle ting, så jeg fryder meg over alle de fine detaljene som finnes i huset her. Her kommer et lite utvalg ;)



































Jeg elsker dette serviset!! Har dere sett noe så nydelig!?




































Lille bambifamilien i vinduskarmen synes jeg også at er SÅ sjarmerende



































Her henger et bilde av min morfar og hans søster da de var små. Det var hans søster, Sofie som bodde i dette huset frem til hun døde, da tok morfar over ettersom hun ikke hadde noen arvinger.



































En sånn her stol har jeg tidligere prøvd å lure min samboer til å skaffe hjemme. Den gangen var det en med kort rygg jeg tittet på, og min kjære var ikke særlig ivrig. Kanskje jeg kan overtale han til å skaffe en sånn her med lang rygg?? ;)


































Og her har vi Daniel sin favoritt. Hjemme har han aldri vært noe opptatt av bamser, men gamle bamsefar her er visst veldig spennende der han sitter. Bamsen pleide visst å bo i min farfar sin gamle båt.


































Jeg har også en forkjærlighet for søte gamle krakker. Og søte gamle krakker er det mange av her i huset. Dette er ikke favoritten min, men jeg synes at denne også er veldig søt.



























Har dere sett en så herlig piknikkurv??? Fantastisk!!

2 kommentarer:

Siv Iren sa...

Ååååå, så mye fint! Du visste vel at dette innlegget ville treffe rett i hjertet med meg? hehe:)

Når begynner Daniel i barnehage?

mona sa...

Hihi, tippet at du kom til å like noe av dette ;) Daniel begynner mandag 23. Aug. Blir spennende!