tirsdag 13. april 2010

"Det er tydelig at han liker hår!"

I dag har mor endelig kommet seg på trening. Jada, for mor er ordentlig støttemedlem og kan ikke fordra å trene. Så jeg vil igrunn påstå at det er en stor bragd og at det bør feires ;)

Daniel fikk lov til å være på barnepassen for første gang. Det gikk forsåvidt bra. Men da vi skulle gå sier hun på barnepassen "det er tydelig at han liker hår". Mor og far: "Eh, joda vi vet det. Har han lugget de andre barna" Barnepasseren: "neida, bare mitt..." Mor og far: Huff *rødme*, beklager så mye!"
Altså, Daniel har helt siden han var bitteliten eeelsket hår. Jeg sier selvfølgelig nei når han lugger andre, men jeg har nok ikke vært så streng når det gjelder mitt eget hår. Han gjør det jo bare for å kose...

Tror du han vil lære seg at man ikke skal dra folk i håret før han begynner i barnehagen uten at jeg blir strengere med mitt eget hår? Tror du evt at han lærer seg i løpet av de første dagene i barnehagen at man ikke skal lugge, ved at andre lugger tilbake?? What to do...


5 kommentarer:

Regni sa...

Akkurat dette går jeg også og funderer på for tiden. Jeg er sikker på at hun drar i håret fordi hun rett og slett ikke skjønner at det sitter fast (hatter og luer og skjerf får hun jo til å ta av), men jeg har tenkt på hva som kan komme til å skje når hun begynner i barnehagen og kanskje begynner å lugge de andre barna. Så jeg har begynt å si "nei", ta bort hånden hennes fra håret, og avlede oppmerksomheten mot noe annet. Håper det kan hjelpe, for uansett om hun er verdens søteste og ikke mener noe vondt med det, vil jeg helst ikke at hun skal bli "hun som lugger" i barnehagen. Så får vi se i løpet av de kommende månedene om det hjelper. :-)

Mariann sa...

Haha, det er jo morsomt da, og litt søtt. Men jeg tror kanskje trikset er at du må bli litt strengere med ditt eget hår, han skjønner jo ikke helt hvem det er lov på og ikke :) Og grattis med treningsdebut, spreka!

mona sa...

Godt å høre at vi ikke er alene om problemet. Hehe, æsj.. Hadde håpet at folk skulle si at det kommer til å gå over når han begynner i barnehagen (selv om jeg selvfølgelig også har tenkt at jeg nok må bli litt strengere). Vi vil jo heller ikke at han skal bli den irriterende gutten i barnehagen som lugger alle de andre.

★ Heidi ★ sa...

Mine har ogsaa vaert opptatt av haar, tror de fleste barn er det. En venninne av meg maatte gaa og klippe seg etter at datteren hadde dratt og dratt og gjort henne tynnhaaret lengst ned. Vi tillater jo ganske mye med barna vaare men det er ogsaa lurt aa sette grenser. Jeg tror han kommer til aa bli saa distrahert av alle nye leker og kamerater i bhg at han kommer til aa glemme haarsliting. Da er det annet som blir moro istedenfor.
Ha en fin kveld:)

Marie sa...

Her skulle du lagt ut bildet fra bursdagen til Sophie, hvor han sitter paa skuldrene dine... Snakk om aa gi mamman sin bustehode!