søndag 24. januar 2010

Daniel prøver akebrettet

I dag kjørte vi en tur til Daniel sin mormor og morfar, sånn at mor kunne male et strøk på tallerkenhylla (som jeg kjøpte for lenge siden. Ja, jeg vet at jeg er treg..). Siden temperaturen er så fin om dagen, benyttet vi sjansen til å ta med akebrettet til Daniel.

Vi tok en liten runde rundt kvartalet der mormor og morfar bor. Både mor og far løp rundt med akebrettet på slep, sånn at minien kunne få litt moro. Og det så da også ut til at han syntes det var gøy. Han trakk ihvertfall på smilebåndet mer enn en gang ;)

Som dere kan se, så blottet han både tenner og tannkjøtt (vi kommer til å savne det herlige tannløse smilet når alle tennene er på plass).

Etter aketuren fikk vi servert nydelig pinnekjøtt, som mormor og morfar hadde kokket.


Og etter maten tok Daniel seg en lur, mens mor malte tallerkenhylle og mormor strikket (mannfolka så på tv). Jeg må innrømme at malingen var en større jobb enn jeg egentlig hadde trodd at det skulle være. Men nå har jeg ihvertfall malt tre strøk på mesteparten av den (jeg fikk ikke malt hele forrige gang, siden jeg ble syk), så da er det uansett ikke mye igjen.

Det kommer til å føles litt bittert hvis den ikke blir så fin som den er inni hodet mitt.. Men dere skal nok uansett få se det ferdige resultatet.

Nå ligger gullet og sover, nybadet og i nytt sengetøy. Håper alle har hatt en super helg!!

5 kommentarer:

Pia sa...

Han har virkelig kost seg ute! Det er rart å se på de bildene - ser du at han liksom ikke er en baby lenger, men en liten gutt? Tida går så fort!
Ha en fin dag!

Gøril sa...

Vakre herlige Daniel. Det så skikkelig artig ut med aketur. Hvor har du kjøpt akebrett?
Har han fått to tenner nå, eller er det fler? Tilde er fortsatt tannløs hun, lurer på når det skal dukke opp en tannebiss eller tre :)

Mina sa...

Så flotte bilder av den herlige gutten deres, Mona! Han har jammen blitt stor han også :) Moro å lese bloggen din, jeg går innimellom 2 mnd tilbake i tid og leser om Daniel DA, for ca der er jo Ellinor i alder ;)

Klem

mona sa...

Pia: Neeii.. Han er jo fortsatt mammas lille baby ;) Nei, han blir vel mer og mer en liten gutt denne karen. Huff, som tiden flyr!

Gøril: Jeg kjøpte akebrettet på XXL. Det kostet vel bare 170,- eller noe rundt der. Han har fått to tenner, ja. Veldig morsomt! Her om dagen fikk han tak i en neglfil som han skrapte så fint på tennene -grøss-. Jeg selv fikk ikke tenner før jeg var 11 mnd, så jeg tipper at Tilde slår meg ihvertfall ;)

Anne-Marte sa...

Så kult! Ser ut som han koste seg veldig! Vi testa akebrettet igjen i helga, med stort hell. Forresten må jeg bare si at Daniel er en utrolig pen gutt. Men det veit du vel... ;-)