tirsdag 15. desember 2009

Tirsdag og barselgruppe

Da var vinteren her gitt :) I dag har det kommet enda mere snø, og det har begynt å bli kaldt. Jippi!! Jeg gleder meg maks til å ta med meg Daniel i akebakken. Jeg er rimelig sikker på at han er så stor at han kommer til å synes at det er gøy nå også.

I dag har vi vært sammen med barselgruppa igjen. Vi treffes en gang i uka, og bytter på hvem vi er hjemme hos. Det er alltid hyggelig å skravle med de andre mødrene, og så spiser vi alltid nydelig lunch. Og ikke minst, så er det utrolig morsomt å se barna få mer og mer glede av hverandre. Fortsatt er det mest kloring og lugging ute og går da..

I kveld har Daniel vært litt sutrete, så derfor ble det senga ekstra tidlig i dag. Jeg håper ikke at han er i dårlig form, for det er nemlig faren hans. Vi får satse på at han våkner blid og uthvilt i morgen tidlig :)
Forresten så er han jo fortsatt oppe flere ganger hver natt og spiser enda. Etter at jeg hørte at de andre barna i barselgruppa sover natten igjennom nå, har mor bestemt seg for at det blir nattavvenning her snart. Jeg tipper vi tar det i juleferien, når det ikke er noen som skal opp tidlig for å gå på jobb morgenen etter. Det blir spennende å se hvordan det går!!

Hvis noen lurer på hvordan Daniel så ut da han egentlig skulle sove i går kveld, så har jeg et bilde her:

Lille luringen...

2 kommentarer:

Gøril sa...

hehe, det var en liten luring ja gitt.
Her blir det nok ei stund før det blir nattavvenning. Hun skal bare ha pupp på natten, så jeg får ikke lov av hs å begynne enda. Så vi får bare vente å se hvordan det går her. Håper det går smertefritt hos dere, da :)

Stor klem

Elin sa...

Søtingen!! :)
Vi går også i barselsgruppe og det er jo så koselig!!
I vår barselsgruppe er det faktisk de færreste som har startet nattavvenning enda.
Men tankene mine kverner litt rundt det å slutte med nattammingen. Mest fordi jeg begynner å synes det er fryktelig slitsomt. William spiser bare 1 - 2 ganger i løpet av natta, men jeg må innrømme at jeg liker så godt å sove på natta at jeg klager litt på det likevell ;)
Men så var det å finne det rette tidspunktet for dette prosjektet. Kjenner ikke at jeg har lyst å "ødelegge" julefreden med det heller...

Krysser fingre for at Daniel holder seg frisk!!

*klem*