onsdag 30. september 2009

Styr med legging

Daniel har jo stort sett lagt seg til å sovne alene i sengen sin, uten noe styr, helt siden han sluttet å sovne ved puppen. Nå har han plutselig funnet ut at hvis han skriker en stund, så kan det hende at han får pupp en gang til. Han har også funnet ut at hvis han skriker enda litt til, så kanskje han får pupp enda en gang.. Hmm.. Er det nå jeg må være beinhard og ikke gi etter? Det er jo så lettvint å bare dra frem puppen hvis det er noe styr.. Det har bare vært sånn i noen dager da, så krysser fingrene for at det er forbigående..

I dag har Daniel og jeg vært i byen sammen med Ida og Sarah. Vi gikk en tur i Slottsparken, og spiste lunch på Baker Hansen. Jeg har egentlig aldri sett stottsparken ordentlig, og ble positivt overrasket over hvor fint det var.
I ettermiddag/kveld har onkel Thomas vært på besøk. Daniel har vært litt irritert, så vi har febrisk prøvd å si at "han er egentlig aldri sånn som det her". Hehe.. Er det ikke det alle foreldre sier hvis barna ikke oppfører seg ordentlig??

Daniel og onkel Thomas

5 kommentarer:

Thomas Leikvolll sa...

Utrolig flott gutt...ikke for det; Daniel er ganske fin han og..

Anonym sa...

Hehe, jeg kjenner igjen den kommentaren ja.
"hun pleier egentlig ikke å være sånnn altså" ;)

Så likevel ut som det gikk an å være hos onkel Thomas da.

Klem fra Gøril

Siv Iren sa...

Jeg tenkte økedøgn jeg da heller, var jo sånn Mali sine økedøgn var. Gi han når han vil ha du, hadde jeg gjort. Tror ikke de klarer å være sååå utspekulerte enda. Og dessuten så er det vel ikke så farlig om han skjønner at når han roper på mamma kan han få mat?

Du kan jo prøve begge strategier også:)

Uttrykket hans (Daniel ja:)) på øverste bildet er så morsomt, litt sånn forbauset. Søtnos!

mona sa...

Dere er søte begge to, Thomas. Hva skal jeg si; på hver deres måte kanskje ;)

Siv; Ja, kan jo godt tenkes at det er økedøgn på gang Det kan jo vare i noen dager det.

Elin sa...

Jeg hadde nok kommet til å gitt han puppen jeg. Tenker at de er så små enda, at det umulig kan gjøre noen skade å puppe/trøste/kose litt ekstra med de om de ønsker det :)
Det kan jo også være økedøgn som Siv sier!