mandag 31. august 2009

Svømming og sovepose for baby

I dag har Daniel og jeg vært og svømt sammen våre faste smømmepartnere, Eirin og Helene igjen. Guro og William var også med oss denne gangen, koselig! Vi hadde det kjempegøy, og Daniel smilte og lo mer i dag. Jeg håper og tror at han bare kommer til å synes det er mer og mer gøy etterhvert.

I natt sover Daniel for første gang i en sovepose for babyer. Jeg har lenge lurt på å kjøpe en sånn sovepose, for å se om de er fine å bruke. De skal visstnok være veldig bra når barna begynner å sparke av seg dyna. Dessuten er de anbefalt i forhold til at barnet ikke kommer seg så lett over på magen. Og mageleie er jo forbundet med krybbedød, så det vil vi unngå.
Nå snur ikke Daniel seg til magen enda, men det kan jo fort skje. Det er foreløpig ikke noe stort problem at han sparker av seg dyna heller, men det har skjedd. Uansett så fant jeg ihvertfall en sånn sovepose på H&M til 149,- her om dagen. Så da tenkte jeg at det var verdt et forsøk..


5 kommentarer:

Marie sa...

Zara har sovepose, og den har vaert kjempegrei aa ha paa vinteren her. Det blir ganske kjolig her, skjonner du! :)
Dyna er jo helt umulig aa stole paa! :)
Den fra HM er jo veldig fin! Jeg kjoepte min paa en op-shop for 50c! Med andre ord, ikke like fin...
Klemmer herfra! Jeg sitter og koser meg med en kaffe, Sophie er paa skolen, og Zara har en liten morgendupp.

Mariann sa...

Så fin den posen fra HM var :-) Vi kjøpte vår på IKEA, men har ikke vært så flinke til å bruke den, bør vel bli flinkere nå som det blir kaldere.. Emilie er nemlig veldig flink til å sparke av seg dyna.

mona sa...

Hihi, Daniel fikk ikke sove med den hele natta allikevel. Da jeg skulle legge med lå han og sparket akkurat som om han ville ha den av. Så da fikk jeg det for meg at det ble litt varmt for han inni der, og tok den av. Skal prøve den igjen om litt når det er litt kaldere. Jeg synes fortsatt det er litt varmt og lummert her om nettene, men er vel ikke lenge til det er kjøligere!!
Marie: jeg husker jo godt at jeg holdt på å fryse ihjel de første nettene i australia ;)

Elisabeth sa...

Så fin den stolen er! Og så stor Daniel ser ut i den!! Jeg brukte mye nattpose til Mathea da hun var mindre. Grunnen var at hun bevegde seg så mye da hun sov og havnet ofte helt under dyna. Posen hindret henne derimot ikke å snu seg. Da tror jeg man må ha en sånn som man fester i senga, og det synes jeg ikke er noe særlig.

Så forresten du skrev ang. up and go bleier kontra de andre. Vår erfaring er at up and go er større og sitter løsere enn de vanlige. De andre kan man jo stramme slik som man vil. Vi har derfor brukt en størrelse mindre i up and go til Mathea enn vi har gjort i de vanlige bleiene.

Siv Iren sa...

Arg! Skreiv en lang kommentar som visstnok forsvant...

Vi har også kjøpt en sånn pose nettopp, begynte å bruke den i forgårs:)
Skjønner jeg er litt skrullete, for jeg er redd hun skal fryse jeg da:P
Dere bruker ikke dyne over vel?

Her sparkes dynen av hele tiden, ofte er hun helt borte under den når jeg sjekker henne før jeg legger meg. Rullingen er også nære på, men det tror ikke jeg posen kan forhindre egentlig.

Husker vi brukte sånn pose til Nora akkurat når hun lærte seg å reise seg i sengen sin, vi måtte slutte å bruke det, for hun gikk rett på trynet når hun prøvde å reise seg stakkars:P