mandag 17. august 2009

Hjemme etter en flott ferie!

Da er Daniel og jeg hjemme etter en super ferie :) Men selv om man har det aldri så supert, så er det alltid utrolig deilig å komme hjem igjen! Jeg har jo glemt å nevne det, men Daniel har jo også vært på sin første utenlandstur. Vi kjørte en svipptur til Finland da vi var i Neiden. Han har jo fått oppleve mye på sine 3 1/2 mnd denne karen..
Turen hjem gikk kjempefint. Først fikk vi et lite widerø fly fra Vadsø over til Kirkenes. I Vadsø er alle kjemperaske til gaten når de roper opp at man kan gå ombord. Heldigvis var det en snill mann som jobbet der, han ventet med å ta noen ombord til jeg hadde kommet meg igjennom køen av folk. Veldig greit å komme først ombord når man kan velge seter fritt og når man har masse å drasse på!! På denne turen satt Daniel helt stille på fanget mitt og tittet rundt seg. Skulle nesten tro han forstod at flyet var i bevegelse og at man måtte sitte i ro med beltet på.
Jeg måtte forresten betale overvekt på denne turen da. Med Widerø kan man bare ha 15 kilo bagasje, og når man har med barn får man 10 kg ekstra. Man kan altså ha 25 kg inkludert vogna. Vis meg den moren som klarer det når man er tre uker på ferie!! :(
På det neste flyet fikk vi også gå ombord først. Da vi fant setet vårt spurte jeg flyvertinnen om flyet var fullt i dag. Det var det visst. Lur som jeg var (følte jeg ihvertfall etterpå, hihi) sa jeg at "da har jeg vel ikke så flaks at jeg får et ledig sete ved siden av meg!". Da alle hadde kommet ombord kom den snille flyvertinnen og spurte damen ved siden av meg om hun kunne flytte til et annet sete. Og vips så hadde jeg et ekstra sete hvor jeg kunne sette fra meg Daniel :)
Daniel sovnet mens flyet tok av, og da vi kunne ta av oss beltet rigget jeg han til i setet ved siden av meg ( jeg festet beltet hans der også for sikkerhets skyld). Supert!! Da kunne mor lese "foreldre og barn" i fred mens Daniel sov søtt. Han sov ikke så veldig lenge da, men var stort sett blid og fornøyd resten av turen også.
På Gardermoen kom pappa og hentet oss <3 Og i ettermiddag/kveld har vi bare koset oss hjemme. I morgen skal jeg passe fetteren til Daniel som er 14 mnd. Det blir spennende! Gleder meg, men er spent på hvordan det går. Han er jo høyt og lavt hele tiden, så da får nok tante bryne seg, hihi.

Her sitter Daniel på flyplassen i Vadsø. Dressen han har på er fra name it, den fikk vi i gave fra Grethe og Kurt (venner av bestemoren til Daniel). Veldig fin dress!

Her sover han søtt i flysetet ved siden av meg :)

Ingen kommentarer: