tirsdag 18. august 2009

Barnevakt for fetter Kornelius

Siden mammaen til Kornelius begynte på skole i dag, og Kornelius begynner i barnehage på torsdag, var tante og Daniel sammen Kornelius i dag. Jeg var litt spent på forhånd på hvordan det skulle gå å ta seg av to små barn. Jeg må si at det gikk over all forventning :)
Jeg kom hjem til Kornelius ca 09.45. Litt etter kl 11 hadde Kornelius spist og sov søtt i sengen sin. Daniel sovnet omtrent samtidig som fetteren sin, så da hadde jeg en times tid til å slappe av. Etter at gutta hadde våknet, og vi alle hadde spist litt, gikk vi en tur ut. Jeg tok Daniel i bæresjalet og hadde Kornelius i vogna. Hihi, jeg tenkte at det sikkert var noen som så meg og tenkte at jeg hadde fått to veldig tette (Kornelius er 11 mnd eldre enn Daniel). Heldigvis har jeg ikke det ;) Jeg rakk ikke å komme alt for langt avgårde før mammaen til Kornelius ringte meg og sa at hun var på vei hjem. Så da var det bare å snu og gå i møte med henne.
I morgen begynner mammaen til Kornelius på skolen kl 09. Så skal Kornelius komme hit og være. Jeg krysser fingrene for at alt går like fint i morgen! Er jo veldig koselig å passe den søte fetteren til Daniel. Blir morsomt å se gutta leke sammen når de blir litt større. Foreløpig begrenser det seg til at Kornelius gjerne vil pirke i øynene til Daniel og klemme, noen ganger forsiktig, og andre ganger veldig hardt på han.
Bildet over lyver litt, for Kornelius var kjempefornøyd ute på tur. Han ser jo litt morsk ut, mulig at han bare tøffer seg for fotografen ;)

Ingen kommentarer: