søndag 12. juli 2009

Multitasking

Etter at jeg ble mamma har ordet multitasking fått en helt ny mening. Alt tar liksom så lang tid, og det er mye styr for å komme seg ut døra her. Av en eller annen grunn kommer jeg alltid omtrent en halvtime for sent til alle avtaler om dagen. Skulle nesten tro at jeg sitter bevisstløs i sofaen i en halvtime hver dag uten at jeg vet det selv..

For å ikke komme flere timer for sent til alle avtaler, har jeg utviklet noen gode former for det man kan kalle multitasking. En viktig ingrediens for dette er ammepute. Ammeputa har faktisk en avgjørende funksjon i denne sammenhengen. Hver morgen rigger jeg meg til i sofaen med frokost, pc, ammepute og baby. Da er det bare å koble barnet til puppen, så kan man innta frokosten sin mens man sjekker mail og leser nyheter. Hvis man vil være ekstra avansert kan man se på tv, snakke i tlf og/eller snakke med venner på msn samtidig.

En annen god form for multitasking krever at man har et elastisk bæresjal. Her en dag hvor jeg hadde dårlig tid og Daniel plutselig ble sulten måtte jeg finne på noe lurt. Jeg fikk på meg bæresjalet (en moby wrap, som er gull verdt), knøt det litt slappere enn jeg gjør til vanlig og puttet lillegutt oppi. Da var det bare å koble han til puppen (handsfree amming), så kunne jeg løpe rundt i leil og ordne det som måtte ordnes mens han fikk maten sin. For sikkerhets skyld ringte tlf, så på vei ut døra snakket jeg i tlf mens jeg hadde Daniel koblet til puppen og bar stelleveska og en bag med diverse jeg skulle ha med meg. Følte meg som en supermom... Hehe :)

Ingen kommentarer: