mandag 13. juli 2009

Brystpumpe og søvn


Dette bildet er tatt første natten Daniel sov hjemme, han er altså bare snart to dager gammel. Et fantastisk bilde! Det har ikke noe med saken å gjøre, men måtte bare dele det ;)
I går fikk jeg hentet den elektriske brystpumpen hos Siv, og jeg fikk en genial ide. Siden Daniel har begynt å sove opp mot 7 timer på natten, våkner jeg ofte med skikkelig melkespreng. Det kjipe er da at Daniel ofte bare spiser av den ene puppen, så sovner han igjen. Og mor sitter jo igjen med et stykk sprengt pupp (noe de fleste mødre sikkert vet at ikke letter nattesøvnen). Min utrolig lure ide var da at jeg skulle bruke den nye elektriske pumpen min på den ene puppen, samtidig som Daniel spiste av den andre.
Av en eller annen grunn fikk jeg liksom ikke sove i natt. Så da klokken var litt over fire, og jeg hørte antydninger til liv inne hos Daniel, spratt jeg opp. Han kunne sikkert sovet et par timer til, men jeg tenkte å benytte sjansen til å få tømt et par pupper sånn at jeg kunne sove godt etterpå.
Jeg fant frem den elektriske pumpen og rigget meg til i stolen. Koblet Daniel på den ene puppen og pumpen på den andre. Så startet jeg pumpen... Daniel ble vettskremt!! Han hoppet på ammeputen og sendte meg et sjokkert blikk. Jeg stoppet pumpen, men tenkte at det sikkert var lurt å gjøre et til forsøk. Da det samme skjedde en gang til, måtte jeg innse at ideen min ikke var så lur allikevel. Og da det viste seg etterpå at Daniel tydeligvis hadde våknet skikkelig til pga pumpen, og ikke ville sovne igjen, måtte jeg innse at det var en idiotisk ide! Så til alle andre nybakte mødre: Det er ingen god ide å bruke elektrisk pumpe mens man ammer om natten!!!

1 kommentar:

Siv Iren sa...

Takk for at du undersøkte, så vet jeg hva jeg IKKE skal gjøre hvertfall:)