tirsdag 13. september 2016

Alenetid


Hvor ofte er det man har skikkelig alenetid som småbarnsmor?? Det er ikke ofte her ihvertfall. De dagene jeg har fri og barna ikke er hjemme går nesten utelukkende med til å vaske, rydde, sortere klær eller annet forefallende som må gjøres. I dag har jeg hatt helt fri, og jeg har nesten ikke gjort noe som helst. Halleluja, så deilig!! Jeg har satt på to vaskemaskiner, brettet noen få plagg, tatt av sengetøyet på sengene og satt på oppvaskmaskinen. Ellers har jeg surfet på nettet, redigert noen bilder, sittet ute i solen, drukket en kaffe latte, drukket en iskaffe, spist frokost, lunsj og mellommåltid og bare slappet av. Jeg har ikke det minste dårlig samvittighet for barna som er i barnehagen og på skolen, og jeg har ikke tenkt til å hente de et minutt før kl 15.30. Livet altså, det er ganske så fint!!!

Ingen kommentarer: