tirsdag 5. juli 2016

Har du gjort det??


Jeg har hatt et donorkort liggende i lommeboken i 12 år nå. Kortet har etterhvert begynt å bli rimelig lørvete, men det har fulgt med hver gang jeg har fått ny lommebok. Jeg har lenge tenkt at jeg måtte ordne meg et digitalt kort, men så var det ikke så lett å få ut den fingeren. I dag fikk jeg ånden over meg, og det var jo såå fort gjort. Jeg bare googlet organdonasjon, da kom jeg rett inn på organdonasjon.no og fikk opp en forespørsel om jeg ville laste ned appen. Så lastet jeg ned appen og fylte ut kortet. Voila, nå har jeg bilde av donorkortet liggende som bakgrunn på låst telefon med telefonnummer til nærmeste pårørende. De som er listet opp som nærmeste pårørende fikk også en sms om at jeg har satt dem opp på kortet mitt. Smarte greier altså!!!

Så hvis du ikke har tatt stilling til om du skal være organdonor hvis du skulle være så uheldig å havne i en slik situasjon, så foreslår jeg at du gjør det akkurat nå! Hva er vel finere enn tanken på at ens organer kan leve videre hos noen som sårt trenger det den dagen man ikke får muligheten til å være her lenger selv??

Ingen kommentarer: