onsdag 25. mai 2016

Åpen søknad fra en sykepleier


I dag har jeg vært vill og gal og bestemt meg for å si opp en fast 100% stilling, uten å ha en ny jobb å gå til. Hoho, og det til tross for at jeg trives godt i jobben og føler at jeg har fått mange gode muligheter der med tanke på prosjektene jeg har fått jobbe med. Greia er bare det at turnusarbeid ikke alltid er like forenelig med familielivet. Det er stress når den ene skal på kveldsvakt og den andre vanligvis ikke rekker hjem før skole og SFO er stengt. Og det blir lite familietid når den ene jobber hver lørdag i perioder og den andre jobber hver tredje lørdag og søndag. Dessuten så blir vi alt for mye avhengig av barnevakt, og det kunne jo vært hyggelig å bruke barnevakt til noe annet enn når vi begge er på jobb, uten å ha dårlig samvittighet for at de allerede har hatt barna flere ganger den siste uken. Så etter å ha hatt et lite familieråd i helgen har vi bestemt oss for at det blir alt for mye stress for oss hvis jeg skal jobbe turnus.

I utgangspunktet skulle jeg begynne i jobben min igjen i september, men nå sier jeg altså opp sånn at jeg i stedenfor slutter når jeg etter planen skulle begynne. Det er mulig at jeg kan fortsette i det vikariatet jeg går i nå for en liten stund til, men da sannsynligvis i en enda mindre stillingsprosent enn de 50 prosentene jeg har i dag. Dessuten så får jeg en del fotooppdrag og har etterhvert måttet opprette eget foretak for fotograferingen, så helt arbeidsledig blir jeg nok uansett ikke. Men det blir nok litt lite å klare seg på i lengden, så jeg håper jo at det etterhvert dukker opp en passende jobb.

Sååå.. Hvis du tilfeldigvis har en passende jobb for meg, så er det bare å ta kontakt! Du får isåfall en blid, flittig og effektiv medarbeider med erfaring bl.a. fra arbeid innenfor sykehus, sykehjem, hjemmesykepleie, legevakt, rusomsorg og kreftomsorg. En god blanding innenfor helsesektoren altså. Så jobb ved et legekontor i nærheten her, en fagkoordinatorstilling i kommunen eller en selgerjobb for antibac hadde f.eks. vært midt i blinken. Den ideelle jobben for trebarnsmora ville vært en dagstilling 60 - 80%, gjerne med noe fleksibel arbeidstid. Jeg er forøvrig villig til å prøve meg innenfor andrre sektorer også, hvis det dukker opp noe som kan være av interesse. Bare så det er nevnt. Hoho, nå satser jeg på å våkne opp til full mailboks i morgen..

Jaja, man lever bare en gang, og tiden hvor barna er små går så utrolig fort. Det dukker vel alltids opp en passende jobb, før eller siden..


Ingen kommentarer: