fredag 16. oktober 2015

Hva ville verden vært uten besteforeldre??


Jeg er så lykkelig for at vi har så fin familie som er så involvert i barna. Min svigerfamilie bor langt unna, men de er allikevel veldig involvert, og lykken er stor når de kommer nedover eller vi reiser oppover. Mine egne foreldre bor jo rett over gata, så de har vi daglig kontakt med. Vi prøver jo å ikke utnytte hjelpen deres, men det er jo ikke til å legge skjul på at det stadig blir småting man ber om hjelp til. Det hender f.eks. at minstemor venter hos mormor og morfar mens jeg leverer de eldste på skolen og i barnehagen. Og da jeg skulle ut på shopping her om dagen var det veldig praktisk at minstemor kunne sove i vogna si utenfor hos mormor og morfar, sånn at jeg kunne utnytte tiden på kjøpesenteret.

I morgen jobber far i huset, og jeg skal først på fotball med storebror, så på kunstutstilling med storesøster og til sist inn til byen for å se på "Stjernekamp" med storebror. Samtidig så jobber kona til broren min, og han må på svømming med eldstemann og i barnebursdag med mellomste. Det spørs om det ikke blir en hektisk dag for mormor og morfar.. Hoho, hva skulle man gjort uten besteforeldre da??

Men bare så det er nevnt, så er det ikke bare for den gode hjelpen at vi er utrolig glad for at vi valgte å flytte så nære mamma og pappa. Det er så utrolig koselig å se hvor nært forhold de får til barna, og det er veldig hyggelig å kunne bruke så mye tid sammen! Jeg håper at barna våre har lyst til å bo så nære oss når de blir voksne også. De sier ihvertfall nå at de skal bo i huset til mormor og morfar, hoho ;)

1 kommentar:

Pepperkakefjellet sa...

Vi har ingen familie i nærleiken, så vår kvardag er nok ganske så annleis :) Men noko av det positive den andre vegen er at det er høgtid kvar gong vi kjem på besøk! Folk rydder timeplanane sine når vi kjem, og det er stas og kvalitet over kvart eit minutt. Det er også flott! :)