torsdag 27. februar 2014

Award


I bloggverdenen går det stadig diverse awarder og utfordringer rundt. Jeg har nok ikke alltid vært så flink til å ta alle utfordringene jeg har fått. Men nå var det jo lenge siden sist, og dessuten så syntes jeg at Eventyrelin hadde kommet opp med mange morsomme spørsmål.
Så tusen takk til Eventyrelin for at du tenkte på meg :) Elin skriver en kjempefin blogg, og har blant annet mange fine innlegg om ernæring - som jeg setter ekstra pris på.

Her er kommer spørsmålene og svarene:


1. Spiser du brunost? Hvorfor/hvorfor ikke?

Yes, jeg spiser brunost. Og jeg synes at det er kjempegodt! Men vi prøver å ikke ha det som et hverdagspålegg, og ofte har vi det ikke i kjøleskapet i det hele tatt.

2. Hva ville du endret på kjøkkenet ditt dersom du ikke hadde noen begrensninger?

Nå har vi et nyoppusset kjøkken som vi er veldig glad i. Men det er klart, hadde vi ikke hatt noen begrensninger, så skulle det nok vært litt annerledes. For det første så ville jeg gjerne hatt det ihvertfall dobbelt så stort. Så kunne vi fått plass til et stort spisebord, og kanskje en liten peis. Hadde kjøkkenet hatt en litt annen planløsning kunne vi også fått mer sammenhengende benkeplass, og enda mere skapplass. Større platetopp hadde også vært fint, og min kjære skulle gjerne ønsket seg enda en stekovn også, ja og enda større vask. Og så ville jeg hatt en skikkelig fin utsikt! Jeg kan vel endre utsikten også, om jeg ikke har noen begrensninger?? Og hvis jeg skal være snill med min kjære, så burde vi hatt en isbitmaskin også. Kan man få det på innsiden av et integrert kjøleskap?? Jeg har nemlig ikke lyst på en sånn stor maskin på kjøkkenbenken. Og så synes jeg det er fint med integrert kjøleskap..

3. Hva tør du ikke gjøre?

Hmm.. Jeg tør ikke å stå og snakke foran masse mennesker (nå måtte jeg riktignok ønske velkommen da jeg arrangerte fagdag i kommunen for litt siden, og overlevde det såvidt), og det er f.eks. utenkelig for meg å stå og holde en lang tale i et stort bryllup. Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg har så angst for å stå og snakke foran masse mennesker egentlig. Det er bare noe som har kommet med årene..

4. Beskriv deg selv med tre ord som begynner på samme bokstav.

Den var vanskelig gitt. Jeg prøvde å sende den over til min kjære her, men han måtte visst gå for å jobbe litt :P Hva med glad, grei og glemsom?

5. Har du noen gang danset på bordet? Utdyp gjerne.

Er det noen som ikke har danset på bordet??

6. Fortell meg om en episode som gjorde at du ble stolt over deg selv.

Jeg var igrunn ganske stolt over meg selv for at jeg holdt ut på jobben hele jula. Det føltes som en STOR bragd ettersom jeg egentlig var veldig dårlig og totalt utslitt, samtidig som det var alt for mye å gjøre på jobb. Og så var det litt kjipt at det ikke var noen på jobb som visste hva det egentlig kostet meg, siden jeg ikke hadde fortalt noen at jeg var gravid og dårlig.

7. Hva gir blogginga deg og hva kunne du eventuelt ha vært foruten?

Tidligere leste jeg en god del andre blogger, og følte at jeg fikk masse inspirasjon og tips av det. Nå rekker jeg sjelden å lese andre blogger, og jeg føler faktisk at det gir meg mindre lyst til å blogge selv. Men jeg kommer nok ikke til å kutte ut bloggingen allikevel, siden jeg føler at den er såpass stor del av livet mitt. Jeg elsker å titte tilbake på gamle innlegg og lese om ting jeg egentlig har glemt. Dessuten er det jo en fin plass å få vist frem noen av de tusen bildene jeg tar.

8. Kan du håndtere ei kapp- og gjærsag og har du skiftet dekk på bilen? Del gjerne konkrete erfaringer, med eller uten blod, svette og krokodilletårer. Vær ærlig!

Jeg har ikke brukt kapp- og gjærsag annet enn det vi gjorde på sløyden på skolen, tror jeg. Akkurat de der har jeg alltid hatt litt hetta for å miste fingrene i, så om jeg kan slippe så synes jeg at det er helt greit!
Når det gjelder å skifte dekk på bilen, så er jeg faktisk en mester i akkurat det! Jeg vokste opp med at vi skiftet dekk og vasket bilen selv. Så dekkskift har jeg gjort maaange ganger! Og det var veldig kjekt å kunne den dagen for noen år siden, da jeg skulle hjem fra jobb og dekket var helt flatt. Nå har vi riktignok satt bort oppgaven de siste årene, men jeg hadde lett skiftet dekk igjen. Og barna skal nok læres opp når den tid kommer - her er det ingen kjære mor - mohahaha

9. Fortell om en drøm eller et ønske du har for framtida.

Hmm.. Jeg tenker ofte at jeg skulle ønske at vi var oftere på sjøen om sommeren og i slalombakken om vinteren. Og så hender det at jeg drømmer om å bo et helt annet sted eller å vinne i lotto. Ellers så er jeg ganske så fornøyd med livet, og ønsker for det meste at vi alle holder oss friske og raske, og at livet bare kan fortsette å være like fint som det er nå!

10. Hva mener du er grunnen(e) til at du ville blitt nominert til «Årets mamma» og hvorfor tror du selv at du ikke ville vunnet?

Haha, denne var vanskelig! Tja, stort sett så er jeg ganske fornøyd med meg selv som mamma. Barna får mye kjærlighet og trygghet, og stort sett faste og klare grenser. Jeg ville kanskje blitt nominert fordi jeg fremstiller meg selv som bedre enn hva jeg egentlig er ;) Og så ville jeg ikke vunnet fordi jeg egentlig er alt for lat og bruker for mye tid på nettet.

Og så skulle liksom denne sendes videre da, til 3-5 andre bloggere. Hva med Kine, Marianne og Julie ? Svar gjerne på de samme spørsmålene som jeg fikk, om dere vil ta utfordringen :) 

1 kommentar:

EventyrElin sa...

Så gøy at du ble med, og så stas å lese svarene dine :) Veldig fint å bli ledet til andre blogger også! Jeg er imponert over dekkskifteerfaringen din, det var overraskelsen sin det :)