tirsdag 11. desember 2012

10 mnd


I dag er lillemor ti måneder gammel.
Selv begynte jeg å gå da jeg var såvidt passert ti måneder. Jeg var igrunn ganske sikker på at lillesøster kom til å gjøre det samme, siden hun begynte å krype før jeg gjorde, og fordi hun har vært så aktiv hele veien. Men nå er jeg ikke så sikker på at hun kommer til å gå riktig enda. Hun virker ikke så interessert, og virker fornøyd med å krabbe rundt i forrykende fart. Ikke at jeg stresser med at hun skal gå altså, det er HELT greit om hun velger å vente litt til ;)

Ada har fått tre tenner nå, og jeg regner med at flere tenner er rett rundt hjørnet. Hun begynte å styre om natten da vi var på ferie, og rett etter ferien kom den ene fortannen igjennom. Fortsatt styrer hun mye om nettene, så om litt må vi visst ta en ny runde med nattavvenning :S Jaja, jeg husker det samme med storebror; man legger ned en stor innsats for at søvnen skal være best mulig, så er den bra en liten stund, før det plutselig dukker opp noe nytt som bare ødelegger alt man har jobbet for. Så er det bare å begynne på nytt...

Ada er ivrig på å vinke og å klappe, og av og til viser hun hvor stor hun er. Hun eeelsker å rote i kjøkkenskapene. Og så tror jeg hun har tvangstanker om at ALT må ned på gulvet. Da snakker vi alt som er i kjøkkenskapene, håndklær og vaskekluter som henger oppe, maten vi skal spise og alt annet man kan få tak i.

Hun går rundt og sier Ada, Ada, Ada store deler av dagen. Hun vet nok ikke at hun går rundt og sier navnet sitt, men det kan jo hende hun sier det siden hun hører det ofte? Ellers så prøver hun å si tittei når vi leker "borte tittei", og jeg lurer også på om jeg har hørt henne prøve å si takk og hade noen ganger.


Dagen har hun feiret med barselgruppa. Trist at flere av jentene begynner å jobbe etter nyttår, og barna skal i barnehage. Men vi skal nok holde kontakten, og kommer nok til å ha noen helgetreff innimellom. Koselig barselgruppe er gull altså!!

4 kommentarer:

Hanne sa...

Hvor har du kjøpt den fine kjolen Ada har på seg her? :)

mona sa...

Den er fra H&M :)

Vigdis sa...

Hun er så søt altså! :)

Hanne sa...

Takk for svar! Må jo legge til jeg også at jenta inni kjolen er veldig søt ja! :)