lørdag 31. desember 2011

Årskavalkade 2011

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om året i år. Det har vært et forferdelig slitsomt år, samtidig som det har skjedd mye spennende. Deler av året husker jeg som det mest slitsomme jeg noen gang har opplevd, mens deler av året husker jeg som helt supert. Det er kanskje sånn det skal være når man har små barn?!


Januar:
Da januar begynte var jeg helt utslitt etter en forferdelig slitsom høst/vinter hvor lille konstant var syk, og vi aldri fikk sove mer enn 3-6 timer før vi måtte på jobb. Det var bare såvidt vi kom oss avgårde på en etterlengtet ferietur også, siden lille på nytt var syk og innlagt på sykehus to dager før avreise.



Men fy for en fin tur vi hadde da vi endelig kom oss avgårde! En av de beste ferieturene noen sinne :) Thailand med små barn kan absolutt anbefales, og vi vil garantert tilbake!




Februar:
Februar kom, og vi levde enda godt på den herlige ferieturen vår. Vi dro på visning på dette fine huset, som vi senere bestemte oss for å kjøpe..




Lille hadde oppheng i solbrillene sine, og ville gjerne ha de på seg over alt..



Mars:
Lille klarte å rote bort solbrillene sine hos en barselgruppekompis, og sorgen var stor. Men gleden var desto større da mor kjøpte et par nye solbriller (som vi rotet bort igjen i sommer. Er det noen som har sett de kanskje?).


Lille var fortsatt en del syk, men vi merket at det heldigvis begynte å avta litt.



April:
April husker jeg som en forferdelig slitsom måned. Men når jeg ser på bildene i dag, så ser det ut som at vi hadde en fantastisk fin måned, med mye sol og nydelig vårvær.


Jeg beveget meg over i de glade 30-årene, og hadde stor feiring sammen med to venninner.


Mai:
Mai kom, og verdens fineste fylte to år. Han fikk krone i barnehagen, og et dårlig planlagt selskap hjemme - mor hadde visst hatt mer enn nok med å planlegge sitt eget selskap ;)


Lille hadde også sin første time hos tannlegen. Vi var veldig spent på om han kom til å gape, men det gikk over all forventning. Og det var bare skryt å få for lilles tanngard.




Juni:
1. juni ble vi stolte huseiere.

Og noen dager etter fikk vi bekreftet det jeg allerede hadde vært sikker på i nesten to uker: Daniel skulle bli storebror. Resten av måneden brukte vi på å sette i gang med oppussing og flytting. Selv lå jeg mest i fosterstilling på sofaen, mens min kjære prøvde å få tid til flytting og oppussing imellom jobbingen.



Juli:
Juli husker nok både jeg og pappaen til Daniel som en forferdelig slitsom måned. Jeg var så utrolig dårlig, og pappaen til Daniel måtte ta seg av alt med flyttingen og oppussingen i samarbeid med mine foreldre - mens han også jobbet. Daniel gikk hjemme sammen sin syke mor, og dagene var laaange. Men når jeg ser på bildene fra juli, så ser det da ut til at han har hatt det riktig så fint. Så noen fine dager må vi da ha hatt allikevel!


Vi fikk også besøk fra Vadsø, og huset ble malt på to dager av en fantastisk arbeidsgjeng.




August:
August begynte med tur til Oslo for å se på de enorme mengdene med blomster som ble lagt ned etter den forferdelige hendelsen 22 juli.


Og i slutten av august var heldigvis formen til mor akkurat blitt bra nok til at jeg fikk med meg den årlige "russebil-turen". I år gikk turen til Barcelona, og vi hadde det fantastisk fint!


Lille begynte også i ny barnehage i august, og stortrivdes fra første dag!



September:
Fetter Kornelius sin kanin, Inka har stått på sommerbeite hos mormor og morfar - men nå var dagen kommet for at Inka skulle hjem til Oslo igjen. Daniel syntes nok det var litt trist, ettersom han hadde matet Inka hver dag hele sommeren.


Jeg begynner i ny jobb, og magen vokser..




Oktober:
Oktober går stort sett med til jobb og henting/levering i barnehagen. Men mor får med seg en liten fjelltur sammen med de fineste "russebiljentene" mine.


Vi får også koselig tantebesøk fra Vadsø :)



November:
November går stort sett også med til jobb og henting/levering i barnehagen. Men vi får også tid til litt begynnende juleforberedelser, og er på julemarked og julegateåpning.


Vi har også en liten fotosession i stua for å få tatt bilder til årets julekort.




Desember:
Desember ble nok en hektisk måned, med alle forberedelsene som skal til før jul. Rett før jul får vi allikevel tid til en kjempefin tur med Color Fantasy til Kiel.


Og plutselig var julen her, og vi koste oss med bestemorbesøk, middager og annet kos som hører med til julen.



Nå har jeg akkurat kommet hjem fra kveldsvakt, og plutselig var 2011 straks over gitt.. Jeg ønsker alle et riktig godt nytt år, og ønsker alle det beste for det nye året som kommer!

2 kommentarer:

mammaKine sa...

Så fin oppsummering :-) Godt nyttår til deg! KLEM!

Anonym sa...

Hei Mona
Satt å så igjennom årskavalkaden din; Hærlige bilder og fin oppsummering. Alledine bilder har så mye varme, flotte utsnitt og gode blinkskudd!! Jeg gleder meg til fortsettelsen! Klemmer i massevis