torsdag 29. april 2010

Herlig retrobukse etter pappa

Jeg leste akkurat et innlegg hos Elin hvor hun viste frem en herlig bukse som sønnen, William har arvet etter henne. Da kom jeg på at jeg tok jo noen bilder av Daniel for noen dager siden som jeg hadde helt glemt av. Her er Daniel i pappa sin bukse fra tidlig på 70 tallet :)

Jeg må innrømme at jeg synes den ser litt jentete ut med det skråbåndet i gult med rosa sjatteringer i. Er dere sikre på at det var Erling sin bukse og ikke tante Silja sin?? Jeg synes at buksa hadde vært fantastisk kul hvis man hadde byttet ut skråbåndet med et lyseblått et, men det er kanskje for galt å begynne å gjøre om på sånne gamle plagg??

Uansett så er det utrolig morsomt med sånne ting som man har arvet. Dessverre så var det noen som arvet mine klær da jeg var barn, så det er kun noen helt få plagg som er tatt vare på :(

7 kommentarer:

Elin sa...

Hehe, så stilig!
Nja, det var kanskje litt jentete med de skråbåndene, men jeg vet ikke om jeg ville gjort noe med det.
Ser forresten at buksa er av samme modell som de jeg har etter oss, med seler som går rett fra bukselinninga.
Du får prøve å sy en mer guttete bukse selv :)

Siv Iren sa...

Hihi, råkul bukse! Men ja, enig i at den kanskje var litt jentete med de skråbåndene, uten at jeg syns det spilte så stor rolle forøvrig:)

Renathe sa...

Den var utrolig stili, sant det, men rosa å gult.. hmm! Synes de hadde så mange fine snitt og passformer før, som ikke fåes tak i nå lengre!
Har jo ei bukse etter pappaen her også som jeg elsker, og den sitter SÅ bra!

Eneste kjipe med å kjøpe på sesongavslutningssalg, er når det er sesong for de plaggene igjen kommer butikkene med sååå mange fine nye mønstrer og farger! Fristelsen blir stoooor da! :P

Marianne sa...

Utrolig kul bukse! Digger den stilen...litt gult og rosa har aldri skadet noen...tøffe gutter tåler det;)

Guro sa...

Slik jeg ser det har du kun to valg:
-bytte ut båndet med et lyseblått
-bli gravid i en fei, og satse på at det er en jente denne gangen

Neida.. synes buksa var kul, jeg. I fjor sommer hadde W rosa piquet som vi brukte masse...

Pia sa...

Buksa var kul, den! Litt rosa og gult på gutter er helt greit! (Og etter din tredje gutt, synes du at bare rosa og gult går helt greit - jeg er rimelig lei av lyseblått etterhvert;)

Mariann sa...

Daniel er jo like kul som alltid :) gjør slettes ikke noe om båndet er litt rosa. Natta fra meg.