mandag 22. februar 2010

På laang reise med små barn

Om to dager sitter vi i london og venter på fly til Singapore. Og på fredag er vi vel fremme i Australia :)

Jeg må bare innrømme at vi ikke har begynt å pakke enda. Men i kveld skal vi nok begynne å legge frem det som skal med. Noen forberedelser er gjort da, jeg har blandt annet vært og kjøpt tre nye bøker til Daniel. Når man er på reisefot i over ett døgn, så tenkte jeg at det kunne være lurt å ha noen nye bøker å titte i. Egentlig kunne det kanskje vært greit med 30 nye bøker, men det er da grenser for mye man gidder å dra med seg i håndbagasjen ;)


Ellers har jeg ikke tenkt så mye på hva som skal være med i håndbagasjen. Vi får visst barnemat på flyet, men jeg tenkte allikevel å ta med litt grøtpulver. Ellers tenkte jeg å ta med et teppe til Daniel, et lite reiseapotek, klesskift, og ellers det som vanligvis er i stellevesken.

Kanskje det er noen lesere som har vært på langtur med barn før?? Isåfall tar jeg imot tips med takk :)





I dag fant jeg frem denne "svømmedressen" som Daniel fikk i gave fra Merete og familien da han ble født. Heldigvis passet den akkurat, så da skal den få plass i kofferten. Det er supert med en sånn dress som har uv beskyttelse når vi skal på stranden eller hvis vi skal bade i basseng.


Daniel nekter forøvrig å gå bak gåtrallen igjen. Han setter seg ned på knærne med en gang mor prøver å plassere han bak trallen. Derav det fine bildet i knestående ;)

3 kommentarer:

Elin sa...

Oj, er det så kort tid til dere reiser??
Så utrolig spennende! Skal dere være lenge?
Jeg har ingen gode reisetips å komme med. Bortsett fra å pakke ned masse tålmodighet ;)
De er smarte de UV-draktene. Skal kjøpe en sånn til W før vi reiser til Tyrkia. Men jeg har enda god tid på meg, dessverre...

Klem!

Mariann sa...

Ta med deg en matboks med masse spennende i alt fra kjeks, biler, gulrøtter til rosiner. Fyll den opp med masse godt som han liker. Det blir som en egen leke i seg selv. Da kan han sitte der lenge mens han flytter på ting og finner nye godsaker jo lengre ned i boksen han kommer.

Anette {foreldremanualen} sa...

Så spennende!
Noen leker han ikke kjenner til fra før, eller småting som han kan få pusle med. Trikset er å ikke dra frem alle med en gang, men spare de til det kommer en situasjon som krever det.

Jeg har ofte latt være å slette filmer og bilder på fotoapparatet, slik at vi kan se på de sammen også. (kamera har man jo ofte med i håndbagasjen uansett).