torsdag 16. juli 2009

Rapport om våtservietter og brystpumpe

Hihi, for de som lurte på hvordan det gikk med de hjemmelagde våtserviettene og brystpumpa, skal dere nå få svar ;)
Jeg er veldig fornøyd med våtserviettene, og har allerede laget en ny ladning. På den andre ladningen hadde jeg litt mere olje i vannet enn jeg hadde første gang, noe som var veldig vellykket. Jeg må nok lage ny ladning igjen i morgen tenker jeg.
Og brystpumpa, en enkel elektrisk medela, er jeg også veldig fornøyd med. Er en helt annen verden enn den manuelle jeg hadde fra før. Den manuelle er forøvrig også laget for damer med hengepupper tror jeg, man må ihvertfall lene seg godt fremover for at melka skal renne riktig vei. Så elektrisk bryspumpe anbefales på det sterkeste, også for de som pumper lite..

2 kommentarer:

Siv Iren sa...

Denne rapporten ventet jeg på. Så bra å høre om våtserviettene du lager, jeg tror jeg skal komme meg til byen å få handlet litt forskjellig i dag. Deriblandt mesoft (eller hvordan man nå skriver det).
Enigenig angående brystpumpen altså, regner med de vi har er ganske like siden de er samme merke, bare at min er dobbel.
Men sånn som jeg husker så tror jeg egentlig det er Avent sine som er ment for hengepupper, både elektronisk og manuell. Vi som har sånn flotte ikke hengete pupper (enda...) får gå for Medela Mona;)
Og for de som lurer så er Medela så fin for vanlige pupper at man finfint kan sitte på dataen samtidig som man pumper, eventuelt dobbeltpumper. For vakumet holder seg så bra at den henger fint på puppen:)

mona sa...

Hihi.. Ja, det er sant :) Så da er medela brystpumpe herved anbefalt for alle uten hengepupper.