fredag 10. juli 2009

Jada, da måtte jeg til slutt kaste meg på bloggbølgen jeg også

Jada, etter å ha blitt inspirert av to venninner som har begynt å blogge, måtte jeg hive meg på dette jeg også. Jeg er jo for tiden hjemme i mammapermisjon, så jeg har nok av tid til overs. I kveld sitter jeg alene hjemme, mens kjæresten er en tur på byen etter sen jobbing. Daniel sover, så da var jo anledningen perfekt for å starte med blogging.

I dag har Daniel og jeg vært på besøk hos Siv. Der var det tre andre babyer på samme alder, en storesøster på 1 1/2 og mammaene deres. Veldig koselig! Blir jo en del babyprat på sånne treff, ellers lagde vi mat og drakk kaffe.
Jeg er SÅ fornøyd med å ha fått kjøpt Anneline sin elektriske brystpumpe i dag. Tenkte jeg skulle prøve å pumpe litt i dag og i helgen. Jeg har fra før en manuell pumpe fra avent. Jeg trodde at det skulle holde, siden jeg ikke trenger å pumpe så ofte (må bare spare opp til vi skal ha barnevakt). Men det er alt for tiltak å sette i gang med den manuelle, spør du meg. Så nå gleder jeg meg til å prøve den elektriske fra medela. Typisk at jeg ble tatt av ammetåka og klarte å legge igjen pumpa hos Siv.
I kveld har jeg ikke gjort stort. Eneste fornuftige er vel at jeg har laget hjemmelagde våtservietter til Daniel. Jeg har stellebort på barnerommet, så da har jeg ikke tilgang på vann der. Har til nå brukt vanlige våtservietter, men fant ut at jeg skulle prøve å lage de selv siden det er bedre for huden hans. Så nå har jeg kokt vann og blandet i litt babyolje. Har fuktet mesoft kompresser 10x10 oppi der og lagt de i en lufttett boks. Er spent på om jeg kommer til å være fornøyd med dette..

2 kommentarer:

Marie sa...

Saa koselig aa se deg her! Naa haaper jeg paa hyppige oppdateringer paa lille Daniel! Saa flink du har vaert med vaatserviettene!
Klem fra Marie

Elisabeth sa...

Hei Mona! Morsomt å lese hvilken ny verden du har entrert! Høres ut som du koser deg med tilværelsen. Fine bilder av fine gutten. Vi ses i kveld. Gleder meg :) Elisabeth