fredag 24. juli 2009

Barnerommet

Rommet til Daniel er ikke noe fancy, men jeg tenkte jeg kunne legge ut noen bilder allikevel. Daniel har ligget på eget rom siden den dagen vi kom hjem fra sykehuset. Det har fungert kjempefint. Rommet hans ligger rett over gangen fra vårt rom, og vi sover med dørene åpne. Jeg hører med en gang Daniel begynner å våkne, så han rekker ikke å skrike før jeg er inne hos han.


Stelleplassen: Siden vi ikke har så veldig stort bad valgte jeg å ha stelleplassen på rommet til Daniel. Foreløpig har dette fungert veldig fint, og jeg har ikke følt noe savn etter å ha vann i nærheten. Akkurat nå følte jeg at stelleplassen så veldig rotete ut, men det meste som står der er nødvendig. Kanskje jeg må kjøpe en finere boks til å ha de hjemmelagde våtserviettene i? Hylla er kjøpt på ikea, og heter hensvik. Jeg har valgt å ikke ha bleiebøtte, men vanlig søppelbøtte med lokk. Foreløpig har det ikke blitt noe lukt av dette. Etterhvert når bleiene begynner å lukte mer, tenkte jeg å putte de i hundeposer før jeg legger de i søpla. Uansett så tømmer jeg jo søpla så og si hver dag..

Ammeplassen: Her sitter jeg på natten og ammer. Stolen er en gammel mamma og pappa hadde stående i kjelleren. Bildet på veggen er fra ikea, og er noe Erling hadde hengende da jeg traff han. Jeg syntes det passet godt inn på et gutterom.

Taklampen: Lampen synes jeg var et godt kjøp. Den ble kjøpt på maxbo og er veldig morsom, synes jeg selv ihvertfall :)

Uroen er jeg også veldig fornøyd med. Jeg hadde lyst på en fin uro som ikke er alt for glorete. Denne uroen med bier og biller kjøpte jeg på alexi.no til 125,-. Billig og fin!! Daniel ligger ofte og titter på den før han sovner.



Jeg synes det er fint med hvite sprinkelsenger, denne kjøpte jeg brukt på finn. Madrassen, dyne og sengetpy er nytt da. Bildet tok jeg i kveld da Daniel la seg, så nå ligger han på samme plassen og sover søtt..

3 kommentarer:

★ Heidi ★ sa...

Fiiint barnerom! Og jeg digget taklampen, helt raa:)

Siv Iren sa...

Syns han har et kjempekoselig rom jeg, og stelleplassen var da slett ikke rotete, man må jo ha en del ting der for at det skal funke:)

Både lampen og uroen er kjempefine, for ikke å glemme sengen og stellekommoden. Tror vi har ganske lik smak gitt.
Gleder meg til jeg får lage rom til Mali jeg også, bare leiligheten vår blir ferdig snart!

klem

Elin sa...

Kjempefint rom :)
Stelleplassen var jo ikke rotete! Er jo bare sånn den skal være når den er i bruk ;)

Må si som Siv at jeg gleder meg til å lage til barnerom jeg også! Spesielt siden det er gutterom jeg skal lage denne gangen! :)