tirsdag 10. februar 2015

Sunn og god frokost


Her hos oss spiser vi mye havregrynsgrøt. Tidligere fikk barna den servert grøten med bare kanel, men etter å ha blitt vant til grøt med sukker i barnehagen så ville ikke storesøster ha grøt her hjemme lenger..
For litt siden fant jeg denne eplemosen fra Helios på butikken her. Den er usøtet, og økologisk. Ren eplemos altså - det liker vi!! Den koster faktisk bare tjue kroner også, og de har den ihvertfall på Meny- og Ultrabutikker. Jeg må kjøpe med flere glass hver gang jeg er innom en av de butikkene som har den, siden barna blir misfornøyd når vi går tom. Den brukes sammen med kanel på havregrøten eller på de grove pakkekakene som ofte serveres til kvelds. Anbefales!

Og da jeg skulle ta bilde av grøten min i morges ble barna ivrige; "Tar du bilder av grøten din, mamma??" "Kan du ta bilde av min grøt også??". Haha, herlig!

Ja, og tenk at for akkurat tre år siden hadde vi vår siste kveld som ettbarnsforeldre. Tenk at vi ikke kjente noen av jentene våre for bare tre år siden - sukk!

Ingen kommentarer: