mandag 14. oktober 2013

Oslotur


I dag har barna og jeg vært på Oslotur. Lillesøster har vært hos barnelege for å ta diverse allergiprøver (hun hadde heldigvis ikke utslag på noen av de), mens storebror har vært hos manuellterapeut. Da måtte vi selvsagt benytte sjansen til å oppsøke gamle trakter.


Storebror syntes det var en god ide å gå en tur oppover Akerselva, der vi pleide å gå da han var liten. Det er rart hvor lenge det føles som det er siden vi trillet oppover her støtt og stadig, samtidig som det føles som om det ikke er lenge siden i det hele tatt. Og så skjønner jeg jo at jeg begynner å bli gammel.. Når jeg tenkte på hvem som kunne bo i området som vi kunne treffe, slo det meg at nesten alle de jeg pleide å treffe da vi bodde her har flyttet ut av byen.


"Ta bilde av endene da, mamma!" Så her har dere det.. Endene var visst stor stas for disse barna som sjelden ser ender. Lillesøster var helt i ekstase, og ropte "pipip, pipip, pipip!!" Mens storebror hoppet rundt og matet alle endene med hornet sitt.


Etterpå tittet vi innom Storo-senteret for å se etter kusine Vilde, men hun var dessverre ikke på jobb. En liten trøst var det da at vi fikk nytt litt sushi til lunsj. Lillesøster ville ikke ha, men storebror spiste villig og syntes det var veldig godt (bortsett fra et salatblad med wasabi som han tok til slutt, det var visst ikke godt).  

Ingen kommentarer: