tirsdag 30. oktober 2012

Søvn


Er det noe småbarnsforeldre er opptatt av, så er det vel søvn. Som veldig mange andre småbarnsforeldre så har vi noen hundre timers underskudd på nettopp søvn. Ja, det føles ihvertfall sånn..

Som jeg har skrevet om tidligere, så jobber vi litt med søvnen her i heimen. Vi har både vent lillesøster av med nattpupp, og lært henne å sovne av seg selv. Men det betyr ikke at nettene har vært så alt for gode den seneste tiden allikevel. Hun har som oftest sovet godt til sånn i 3-4 tiden, og så har hun jevnlig holdt det gående frem til resten av huset må stå opp. Noen få netter har hun glimtet til og sovet med bare en eller to oppvåkning før kl 06. I natt var en av de nettene, så nå håper vi selvsagt at det er starten på bedre netter.
Men når den ene plutselig sover en god natt, så kan man jo nesten banne på at den andre plutselig våkner. Hva er greia med det liksom?? I dag våknet nemlig storebror kl 04.25, og mente tydeligvis at det var morgen. Klokka ble jo riktignok stilt for et par netter siden, men jeg mener jo at 05.25 også er natta jeg da.



Jaja, sove kan vi vel gjøre når vi blir gamle. Tiden flyr jo så fort avgårde, så det er nok ikke så lenge til barna må vekkes om morgenen. Ja, og så legger jeg herved inn bestilling på en sovebaby - om det noen gang skulle bli aktuelt med en nr tre. Jeg har ihvertfall hørt rykter om at sånne babyer finnes!

Ingen kommentarer: